26.4.09

Kevätflunssa, WC -pönttö

Maanantaina sain taas päänsärkyä ja olo ei tuntunut hyvältä. Ajatteli, että olin saanut kylmää matkalla Porista, koska pohjoistuuli oli hyvin kylmä. Tiistaina kävin apteekissa ostamassa Eginaforchea ja Buranaa.
Kurkku kipeytyi keskiviikon aikana 22.4. Aamulla käytin huoltomiehen katsomassa WC -pöntön imutehoa ja kerroin, että olen kirjoittanut isännöitsijälle asiasta ja hän oli sitä mieltä, että huoltomiehen on käytävä tarkastamassa. Kerroin myös, että olen miniän kanssa keskustellut asiasta ja arvelemme, että pöntön siirto nykyiseen paikkaansa on ollut virhe, koska vesi virtaa tehokkaammin suoraan alas kuin vinoon alas. Pönttö täyttyy huuhdellessa 'isoa hätää' vedellä, mutta ei vie 'hätää' mennessään, vaan 'hätä' tukkii viemärin ja minä joudun työntämään tavaran pois 'karhupumpulla'. Huoltomies mietti hetken ja pyysi talouspaperia. Annoin koko rullan josta hän repi muutaman paperin, jotka hän pudotti pönttöön. Sitten hän veti vettä päälle ja pönttö täyttyi vedestä, mutta paperit eivät lähteneet mihinkään vaan uivat rennosti erittäin heikkossa vastavirassa. Kun painoin 'karhupumpulla' lähti paperit sieltä 'hurlumpsis'. Huoltomies oli samaa mieltä Tiinan kanssa, että vika piilee pöntön sijainnissa + putkistossa. Itse pöntössähän ei ole mitään vikaa, vaan sen sijsinnissa.
Putkisto on videokuvattu, joten pyysin, että hän yrittäisi tutkia minkä näköiseltä se näyttää tämän asunnon kohdalla. Hän ei ollut aivan varma onko joka kolkka kuvattu, mutta hän lupasi puhua isännöitsijän kanssa.
Ruissalossa oli Fölkhälsanin Coach +65 virikepäivä ja piti ehtiä sinnekin. Linja-autolippu näytti punasta, eikä mun kortit kelpaa kaupungin rahastuslaitteissa. Pääsin torille ja menin Folkhälsaniin ja lainasin kympin Evalta. Ehdin 10:30 linja-autoon. Margó soitti ja kysyi milloin olen siellä. Sanoin, että lähtisivät kierrokselle, kun en tunne itseni hyvinvoivaksikaan. Sinne tullessani kävelin kasvihuoneet läpi ja odottelin, että kävelijät tulisivat. Sitten syötiin, enkä mennyt enää kasvihuoneisiin vaan lähdin 14:30 l-autolla kaupunkiin. Menin apteekkiin ostamaan yskänlääkettä. Ystävällinen farmaseutti neitonen kysyi minkälaista ja minä halusin keuhkoputkitulehdusta parantavaa. Farmaseutti huolestui ja kysyi olenko käynyt lääkärissä. Kerroin, että en ole, enkä mene, haluan vain yskänlääkettä! Hän sanoi, että olis viisainta mennä lääkäriin. Minä käännyin ja lähdin ulos ilman yskänlääkettä.
Torstaina yskin, kipeällä kurkulla - Ai, ai, ja väsytti hirveesti. Soitin jo omalääkärin ajanvaraukseen ja pyysin aikaa 'tälle päivälle' Hoitaja kysyi koska tauti on alkanut. Sanoin:"maanantaina" ja hän sanoi: "Ei lääkäriin niin pian tartte..." Vastasin "EI, tietenkään, kiitos - hei!" ja suljin puhelun.
Sen jälkeen suljin koko puhelimen ja nukuin. Kukaan ei häirinnyt sairastamistani, paitsi hammaslääkäri jolle mulla oli torstaina pitkä aika juurihoidon tiimoilta.
En yhtään muistanut kipeällä päälläni, että olisin peruuttanut, kun en aikonut sairastua! Tultiin siihen tulokseen, että en jaksa yskimättä kestää hoitoa, joten se aika meni hukkaan. Ensi viikolla on seuraava aika. Olenhan odottanut tätä hammaslääkäriaikaa kuin kuuta nousevaa ja sitten meni näin.
Perjantaina alkoi aivastelu ja nenä 'valui' kirkasta nuhaa, tipoittain. Yskiminen jatkui, mutta kurkku ei enää ollut yhtä kipeä. Ke, to ja pe tuntui jokainen pahemmalta kuin edellinen ja kaiken kruunasi pistävä päänsärky.
Olen nukkunut aika paljon, enkä ole puhunut edes koirien kanssa. Onneksi ilma on ollut lämmin, joten ulkoilu koirien kanssa on hoitunut kohtuullisesti. Aurinko on paistanut ja olen sulkenut silmäni roskilta, karvoilta ja pölyiltä sekä likasilta ikkunoilta. Mariannen ja Karin piti tulla lauantaina kokoamaan kirjahyllyäni, mutta täytyi peruuttaa.
Siinä meni yksi viikko! Harvoin sairastan nykyisin, mutta täytyy kai minunkin joskus sairastaa. Toivottavasti alkava viikko on sitten parempi. Vielä kunto tuntuu heikolta, mutta kuitenkin parempaan päin ollaan menossa.
Olen muistellut, että noin pari viikkoa sitten linja-autossa, joku takanani istuva yski samalla lailla kuin minä nyt olen tehnyt, joten katotaan kenelle olen nyt tartuttanut tämän loppukuuksi??? - TOIVOTTAVASTI EI I I ! ! !

Ei kommentteja: