2.2.09

Ihanaa talvea

.... aurinko paistaa ja pakkasta on ~4astetta. Aamulla oli kyllä ihan 10, ehkä vähän päällekin. Eilen sain olohuoneen sisustusta työstettyä siten. että siirsin ikkunan alta hyllyt oikealle seinälle, jonne auringon säteet ensin osuu. Tällä hetkellä näin puoleltapäivänä, kesällä varmaan jo aikaisemmin. Pöydän tuoleineen sijoitin ikkunan eteen ja vasemmalle seinälle mahtuu sitten se vanha kirjahylly, josta olen yrittänyt päästä eroon ja olen kaupitellut sitä sinne sun tänne. Kukaan ei sitä halua, ilmaiseksikaan! Itse olen kuitenkin aina pitänyt siitä ja nyt olen hyvilläni, että se on vintillä odottamassa kantamista takaisin olohuoneeseeni.
* * * Sitten minulla on jännä juttu meneillään * * *
En ole vielä kertonut kenellekään tästä, kun ajattelisivat varmaan, että en ole ihan viisas!
Olen jo jonkin aikaa ajatellut, että Mintti tarvitsee kivan kaverin. Hirveätä on se, että Mintin hankinta oli tarkoitettu Maxille kaveriksi.
Maxie oli kuitenkin tottunut niin kauan ainoan koiran osaan, että hän ei ottanut Minttiä avosylin vastaan, joka on erittäin vilkas ja energinen.
Mintti oli vaikea pentu, tai sitten minä en osanut sitä oikein hoitaa. Hän on metelöinyt niin hirveesti, että takaisinvienti on mielessä käynyt! Nyt tulemme toimeen ja kaikki pidämme toisistamme. Kyllä hän vieläkin on panikoiva uusissa tilanteissa, mutta muuten aivan hurmaava yksilö.
Maxien ja Mintin syntymäkennelin kautta olen saanut tietää 2 -vuotiaasta leikatusta Mitteliuroksesta, joka on jo vähän aikaa etsinyt uutta kotia naapurisovun takia. Se sopisi mielestäni meille. Mintti on jo testanut minun naapurit, jotka eivät ole valittaneet haukkumisesta.
Tämä 'Mitteli' on musta väriltään ja nimi on Köpö. Nyt olen sopinut että haen sen Espoosta kokeeksi meille. Päivää ei olla vielä päätetty, mutta toteutuu ilmeisesti tässä kuussa. Ei se luopuminenkaan ole ihan helppoa. Kokeillaan niin että ollaan varmoja siitä, että ratkaisu on oikea.

Ei kommentteja: