10.5.09

Äitien päivä


Tämä kuva otettiin jo eilen, kun Pirjo ja Micke hakivat 'mumi' minun luokse synttärikahveille. Tässä hän saa lastenlasten ja lastenlastenlasten kukkaterveiset.
Tänä aamuna lähdin, koirineni, kukittamaan äitiä, hänen luokse.
Lähdettiin ensin kahdestaan tunnin kävelylenkille. Sen jälkeen äiti lepäsi ja minä söin broilerinkoipea. Katseltiin TV:stä amerikkalainen elokuva 'Muistan äitiäni'. Oli todella ihanan nostalginen juttu. Elisabeth tuli, keitettiin kahvia jonka kanssa syötiin suklaakakkua.

Minä olen todella kiitollinen ja ylpeä kaikista lapsistani. Liitän tähän viisi vuotta vanhan kuvan meistä.

Takarivissä, keskellä, seisoo vanhin poikani Lauri. Ikäjärjestyksessä seuraava on Kaarina, istumassa, mustassa mekossa, oikealla puolellani. Hänen sisarensa Pirjo istuu vasemmalla puolella. Pirjon takana seisoo Karri ja Laurin oikealla puolella seisookin nuorimmaiseni Erno. Ovat kaikki ihania ja hyviä lapsia.
Aili -ystävä kertoi minulle "Pienenä polkevat syliä ja isona sydäntä!".
Silloin en vielä ymmärtänyt mitä se merkitsee, kuten en myös sanontaa "Parasta elämä on ollut, kun se on työtä ja vaivaa ollut!". Nyt molemmat asiat ovat tulleet tutuiksi, mutta onneksi iloiset asiat ovat voitolla.

Ei kommentteja: