7.5.09

Digikamera

Sain poikani perheeltä digikameran, koska he ovat ostaneet digitaalisen järjestelmäkameran ja kokevat sen käytön mielekkääksi.
Olen ottanut aika paljon kuvia ja deletoinut suurimman osan. Koiria on todella vaikea kuvata, kun en ole pystynyt kouluttamaan niitä niin, että poseeraisivat niin kuin minä haluan ja tarpeeksi kauan, että kamerakin ehtii reagoida.
Kävin Skanssi-hypermarketin Anttilasta ostamassa kuvien tietokoneeseen siirron mahdollistava väline. Myyjä oli tietäväinen ja palveli ystävällisesti. Ostin 2 megan kokoisen kuvakortin, johon mahtuu noin tuhat kuvaa ja 19 euron hintaiseen pakettiin kuului myös 'adapteri', jonka avulla sitten saa kuvat siirrettyä tietokoneelle.
Otin sitten lisää kuvia ja siirsin m.m. kaksi Nöpöstä onnistuneesti ajoitettua kuvaa tietokoneelle.
Ensimmäiseksi haluan esitellä asuintaloni, parvekepuolelta. Minun parvekkeeni sijaitsee vasemmalta toisessa rivissä, kolmannessa kerroksessa. Olen piirtänyt sitä osoittavan ohuen punaisen viivan.
Toisessa kuvassa näkyy mielestäni kuivunut oja. Sen pientareella kuvittelen että nämä, nyt suureksi kasvaneet, itkuraidat ovat kasvaneet. Talo sijaitsee oikealla, kuvan ulkopuolella, ja tie vasemmalla on sama joka näkyy ensimmäisessä kuvassa menevän talon ohi. Polkua mennään roskiksen ohi kotipihalle.
Tämä näkymä muistuttaa minua istutettua puistikkokujaa, joka entisaikaan johti kartanon portille. Nämä raidat humisevat tuulessa mukavasti, mutta kovan tuulen aikana huminaan tulee uhkaava sävy. Pidän kovasti talon ympäristöstä.

Ei kommentteja: