13.3.09

Lapset, leipäkone

Tänään on Ernon nimipäivä ja nuoremman tyttäreni Pirjon syntymäpäivä.
En ollenkaan tiedä milloin Ernon nimi on liitetty almanakkaan, vai onko ollut siellä aina, mutta tänään 13.3. sattui perjantaihin, kuten silloin kun Pirjo syntyi.
Silloin syntyi minulle toinen toivetyttö! Toki esikoinenkin oli poikana toivelapsi.
Nämä ihanat toivelapseni olen huonosti hoitanut, mutta rakastanut kyllä - haluaisin sanoa, että enemmän kuin äiti voi lapsiaan rakastaa, mutta siihen minulla ei liene inhimillistä oikeutta! Yksityiskohtiin en mene näillä eväillä vielä.

Olen tilannut HobbyHallista leipäkoneen ja hain sen postista tiistaina.
Tänään pesin osat ja otin käyttöön. Tuli lämmintä, ihanaa tuoretta leipää. Tein heti kaksi peräkkäin. Kummastakaan en saanut ihan perusreseptien mukaisia, kun piti kokeilla oman maun mukaista. Kaupan 'minun hintaiset' leivät ovat alkaneet maistumaan niin samoilta, joka sortti. Kalliimmissa on vähän parempaa makuvaihtelua - mutta se hinta!
Olen siis tyytyväinen koneeseeni...

Ei kommentteja: